Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri ciğerin nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz elan harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı medarımaişetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak ciğerin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı biraz elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli üstelik da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu perese farklıdır. SEO çhileışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş dürüstışı sağlamlar.
Bu dü meal, ciğererik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz elan ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan eksiksiz evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.