Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı sosyete içre değeri olan , kapasite, davranış ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Terbiye; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değçalışmame meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına akla yatkın ) değçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma için;
· Terbiye bir vetiretir.
· Terbiye sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değçalışmatirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç omurga öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler dâhilin birdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için değçalışmaebilir, ama sürecin doğbirliı değçalışmamez.
Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birmebzul filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanılamamı şudur: Terbiye, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değçalışmaikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Terbiye, insan dâhilin dirim boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Terbiye sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kadar mekânlarda maruz yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise resen vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir cümle olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, sınav payanları kadar istenilen davranış değçalışmaiklikleridir.